الأحد، 22 مارس 2020

حلم ام حقيقه

بما إن عيد الأم قرب حبيت اشاركم حياتي......
من كام سنه روحت اجيب هديه كأي ابن بيجيب هديه ومن للأسف من حظي ان الدنيا كانت مطره طبعا المحلات مقفوله مكنش في غير كشك ورد صغير حلو الورد بس الكشك مش عارف مش كان مريح كدا وماحستش براحه اكتر بعد مادخلتوا وشوفت صاحبه اللي كان بيبصلي كأنه بيحفظ ملامحي ومع ذلك اشتريت منه ورد لأني ومع ذلك الورد كان شكلوا حلو بس مش كان ليه ريحه روحت البيت وقدمت لأمي الورد وتاني يوم ملقتش الورد ولا امي فضلت ادور بس ملقتهمش أثر انا فضلت الف الف بدون أي فايده انا حتي روحت كشك الورد ده مره تانيه بس اتصدمت صدمه الكشك مكنش موجود ولما سألت عليه صاحب المحل اللي جنبه....
_السلام عليكم.....
_عليكم السلام....._
لو سمحت كان في كشك ورد هنا هو غير مكانه؟!
_لاحظت نظره استغراب من راجل..... هو انت تقبلوا؟! ده مات من 20سنه!!!!!!!
_انا ماحستش بنفسي الا وانا بفوق في المستشفى علشان اغني عليا... طب امي راحت فين واي سبب اختفاء الورد اسأله كتير عماله تدور في دماغي؟!!!
_رجعت البيت وانا عمال افكر اعمل اي اروح فين مكنتش عارف اعمل اي......
_ياأحمد... لي ده امي...
_جريت بسرعه على المطبخ حضنتها كنتي فين ياأمي؟!
_كنت فين اي يابني انت نايم من ساعه ماجبتلي الورد..
_معقوله ده كان حلم؟!
طب ليه لما روحت سألت عن كشك الورد لقيته فعلا مش موجود وصاحب المحل قالي ان صاحب الكشك مات من 20سنه!!؟!
اذا اردت الاستماع إلى القصه اضغط هنا 




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

فيلا شيكوريل

تروي الممثله يسرا عن حكايتها مع فيلا أبو عوف المسكونه بالعفاريت وهي إنها في ليله من الليالي كانت معزومه في فيلا صاحبتها مها أبو عوف وبعد ما...

Popular Posts